Koor Sint Caecilia

eyeHet Gemengde Koor Sint Caecilia is een koor dat iedere veertien dagen de viering verzorgt in de Sint Jacobus de Meerdere kerk in Haarlemmerliede. Daarnaast verzorgt het koor ook de gezangen bij een uitvaartdienst en tijdens een huwelijkssluiting. Het koor bestaat uit ongeveer 20 trouwe leden die enthousiast en met plezier het samen zingen beoefenen. De monumentale kerk leent zich in het bijzonder voor een goede akoestiek en tevens bezit de kerk een schitterend, in 2012 gerestaureerd, pijporgel uit 1837*, gebouwd door Ypma te Alkmaar

Naast de viering, die om de veertien dagen wordt verzorgd is er wekelijks op donderdagavond een koorrepetitie van 20.00 uur to 22.00 uur, onderbroken door een koffiepauze. Deze repetities worden gehouden in de onze kerk; de koffiepauze in de daarnaast gelegen 'De Stoep'.

Het koor heeft in de afgelopen tijd van meerdere leden afscheid moeten nemen; deels door overlijden, deels door vertrek naar elders. Daarom zijn wij dan ook voortdurend op zoek naar nieuwe leden. Nu horen wij van mensen, die voor het koor worden benaderd, dat zij niet kunnen [durven] zingen! Het samen zingen geeft plezier in het tot klinken brengen van ingestudeerde muziek. Bij de repertoirekeuze wordt rekening gehouden met de mogelijkheden van het koor. Daarbij geldt, dat de uitgevoerde muziek verantwoord en met kwaliteit uitgevoerd moet worden.

Indien dit u aanspreekt kom dan eens luisteren bij een van de vieringen. U bent van harte welkom.

Chris van Beek (dirigent / organist), 023 - 8445422

* In 1887 werd door het toenmalige kerkbestuur besloten tot aankoop van dit orgel en in 1890 in gebruik genomen.